fredag 15. juni 2012

Red Velvet

I anledning min egen 30-årsdag inviterte jeg noen venninner på middag og kake - nærmere bestemt Red Velvet. Det sies at dette skal være en sjokoladekake, og oppskriften inneholdt riktig nok 1 ts kakao, men jeg syns den smakte mer vanlije enn sjokolade. Det florerer av ulike oppskrifter på Red Velvet, så det er jo ikke lett å vite hva man skal gå for... men jeg valgte Manuela fra Passion4Baking sin. Knallgod!


Jeg brukte bare halve mengden med farge ift oppskriften, men fikk likevel en nydelig rød farge. Neste gang skal jeg driste meg til å redusere til bare 1/4 av fargen... så får vi se om det blir Pink Velvet istedenfor Red Velvet ;)


Jeg fulgte Manuelas tips om å piske kremfløte med sukker og blande inn i ostekremen. Det gjorde toppingen litt mildere.





Så må man jo pynte jubileumskaka litt :)


Alle som liker gulrotkake med ostekrem, burde smake denne! 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar